جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 19.11.2006, 14:59


ادوارنيوز: مصطفی صداقت جو دبير سابق انجمن اسلامی دانشگاه سبزوار ضمن تسليت اين حادثه به جامعه دانشجويی به خبرنگار ادوارنيوز گفت:غروب شنبه حوالی ساعت ٨ شب مرحوم توحيد غفارزاده به همراه نامزدشان در روبروی درب خروجی دانشگاه آزاد سبزوار ايستاده بوده اند كه درگيری لفظی ميان ايشان و يك دانشجوی عضو بسيج دانشجويی دانشگاه تربيت معلم سبزوار ايجاد می شود و متعاقب آن ضارب با خارج كردن چاقو از جيب و وارد كردن ضربه به ناحيه سينه توحيد غفارزاده وی را مجروح می كند كه متاسفانه اين دانشجو در بيمارستان امدادی سبز وار به دليل شدت جراحت وارده فوت می كند.
صداقت جو ادامه داد: طبق گفته رييس حراست دانشگاه تربيت معلم سبزوار ضارب مدعی است كه بر اساس تكليف شرعی و اعتقاداتش عمل كرده است.
دبير سابق انجمن اسلامی سبزوار با ابراز تاسف شديد از وقوع چنين فاجعه ای گفت: مسئولان بايد پاسخگو باشند كه خط قرمز گروههای شبه نظامی حاضر در دانشگاه كجاست؟ و آيا هركس به دليل داشتن كارت عضويت در اين نهادها مجوز هر اقدامی را دارد؟ و بعد از كدام حادثه و فاجعه اين گروهها قانونمند خواهند شد؟
صداقت جو ادامه داد: ٣ هفته قبل نيز حادثه ديگری برای دانشجويان اتفاق افتاد و دو موتورسوار با حمله به چند دانشجوی دختر و پسر اين دانشگاه آنها را مورد ضرب و شتم و تعرض قرار دادند و هنگامی كه دانشجويان در اعتراض به نبود امنيت اقدام به اعتراض و تحصن كردند مسئولين دانشگاه به جای پاسخگويی اقدام به احضار بيش از ١٠ دانشجوی شركت كننده در اين اعتراضات به كميته انضباطی كرده اند.
صداقت جو ياد اور شد: چگونه است كه پس از كوچكترين اعتراض سياسی و يا صنفی، به سرعت گاردهای ويژه ضد شورش و پليس مسلح در برابر دانشگاه حاضر می شوند اما مسئولين برای امنيت جانی دانشجويان كوچكترين اهميتی قائل نيستند.



بيانيه روابط عمومی دفتر تحكيم وحدت
درباره كشته شدن يك دانشجو در دانشگاه سبزوار

عاقبت دشنه فرود آمد

سر انجام دشنه عريان تحجر بر قلب دانشجو نشست. اگر تا ديروز جان دانشجويان دربند به شكرانه پايداری حكومت اسلامی ايمن نبود و زندان مسلخ بود و بوی خون پاك اكبر محمدی ها از آنسوی ديوارها به مشام دانشگاهيان می رسيد؛ امروز دانشگاه خود رنگ خون گرفته و دانشجو به تيغ سلاخی جلادان متحجر سپرده شده است.
مقارن عصر شنبه ٢٧ آبان ١٣٨٥ يكی از دانشجويان دانشگاه تربيت معلم سبزوار به ضرب فرود آمدن چاقو بر قلب توسط عضو بسيج دانشجويی اين دانشگاه به قتل رسيد. به گفته شاهدان عينی مقتول در حال گفتگو با همسر خويش در محل ايستگاه اتوبوس دانشگاه بوده است كه ضارب با ايراد اين سوال كه نسبت شما چيست؟ وارد حريم حوزه خصوصی انان می شود. بعد از وقوع درگيری لفظی، ضارب در اقدامی وحشيانه با فرود اوردن چاقويی بر قلب مقتول وی را به قتل می رساند. به گفته دانشجويان اين دانشگاه قاتل از اعضای بسيج دانشجويی دانشگاه بوده كه پيش از اين نيزسابقه درگيری هايی از اين دست را داشته است. گفته می شود قاتل پس از دستگيری در مركز انتظامی سبزوار ضمن اعتراف به انجام قتل انگيزه خويش را جريحه دار شدن احساسات مذهبی خود از گفتگوی دو جوان دختر و پسر در انظار عمومی دانسته است.
دفتر تحكيم وحدت ضمن عرض تسليت به خانواده داغديده جامعه دانشگاهی و بالاخص دانشجويان دانشگاه تربيت معلم سبزوار ، بر خود لازم می داند نكاتی را پيرامون اين فاجعه به استحضار رساند:

١. رخداد فوق بيش از همه وقت چهره عريان و طالبانی عمال حكومت دينی استبدادی را روشن ساخت. وقوع قتل توسط يكی از اعضای سازمان نظامی بسيج دانشجويی به عنوان مروج آرمانهای حكومت نمايانگر بازتوليد گفتمان خشونت و جاهليت توسط مربيان و فرماندهان اين سازمان نظامی می باشد.

٢. از آنجايی كه اين قتل توسط يكی از اعضای بسيج دانشجويی صورت گرفته است مسوؤلين ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موظف به پاسخگويی در برابر ملت می باشند. از فرماندهی سپاه پاسداران انتظار می رود ضمن عذر خواهی از جامعه دانشگاهی و وجدان ملت ايران، زمينه تحقيقات مستقل را در خصوص تعرض های نيروهای آن نهاد به حوزه خصوصی افراد فراهم سازد، تا بيش از اين شاهد وقوع جناياتی اين چنين نباشيم.

٣. جوانی كه دشنه بر قلب هم دانشگاهی خويش فروآورده است دست پرورده سياست های ضد اسلامی و ضد فرهنگی تزريق شده بر جامعه دانشگاهی از سوی نهاد نمايندگی ولی فقيه دردانشگاه است. به مسوؤلين نهاد رهبری در دانشگاه ها هشداراكيد می دهيم؛ كه تداوم اتخاذ سياستهای ضد اسلامی و ضد فرهنگی در قالب برنامه های اسلامی و فرهنگی پيش از اينكه آسيبهای جدی بر شالوده ها و انباشته های فرهنگ تساهل و تسامح اسلامی داشته باشد به وجود آورنده ذهنيت بسته وجهالت مابانه بر اذهان صاف انسانی ميباشد.

٤. هشدار مكرر ما بر مسوؤلين وزارت علوم دولت امنيتی و عوام فريب نهم است. بی شك حمايت های بی دريغ آن وزارت بی كياست از سازمانی نظامی و تبديل كردن آن به بلندگوی رسمی حكومت بعد از اين نيز پيامدهايی اين چنين ناگوار به دنبال خواهد داشت. حجت بر درايتتان همين بس كه بر سياهه اعمالتان در برخورد با دانشجويان و بر دوش نشاندن ستاره های آسمانی، ريختن خون گرم انسانی بی گناه برسنگفرش سرد دانشگاه افزون شد.

٥. توصيه مجدد به روشنفكران، روحانيون آزاد انديش، اساتيد مستقل و فعالين مدنی و سياسی اين كه دفاع از دانشگاه، بيش از همه وقت ضامن بقاء حركت يكصد ساله آزادی خواهانه ملت ايران است.تخم فاشيسم اسلامی بارور شده است. تا ديروز امنيت زبان و كلام مان به تاراج رفته بود و امروز جانمان در خطر حراج. بشتابيد در دفاع ازجان و كلام فرزندان دانشجوی ميهن و ملت.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024