پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 30.10.2006, 7:58


«اطلاعيه»
بازداشتِ مهندس كورش زعيم عضو شورایِ مركزی جبهه ملی ايران

پيرو مصاحبه‌هایِ پيشين سخنگوی جبهه ملی ايران و اطلاعيه‌هایِ اعتراض آميزی كه در داخل و خارج كشور در مورد بازداشت آقای كورش زعيم انتشار يافته است، به آگاهی هموطنان داخل و خارج از كشور و رسانه‌های عمومی می‌رسانيم.

در ظهر جمعه ٢٨ مهرماه شماری از ماموران وزارت اطلاعات به منزل آقای كورش زعيم عضو شورای مركزی و هيات اجرايی و مسئول روابط عمومی جبهه ملی ايران مراجعه و پس از وارسی كتابها, نوشته‌ها و غيره, با جمع آوری و ضبط بخشی از كتابها, نوشته‌ها و برداشتن كامپيوتر و دستگاههای مربوط، آقای كورش زعيم را به همراه برده بازداشت می‌كنند. عصر روز شنبه ايشان طی يك تلفن بسيار كوتاه به مادر نگران خود اطلاع می‌دهد كه در بند ٢٠٩ وزارت اطلاعات در زندان اوين بسر می‌برد. با آگاهی از محل بازداشت, همسر ايشان كه در خارج از تهران بودند خود را به تهران می‌رسانند و روزهای سه شنبه و چهارشنبه برایِ ملاقات و بردن وسايل ضروری و لباس به زندان اوين مراجعه می‌كنند. ولی تا ساعت يك و نيم بعدازظهر به بهانه‌هایِ مختلف حتا اجازه ديدار با داديار ناظر زندان را نيز پيدا نمی‌كنند. عصر چهارشنبه آقایِ زعيم تقاضایِ لباس و برخی وسايل ضروری را می‌كنند. صبح پنج شنبه همسر ايشان بار ديگر به زندان مراجعه می‌نمايد و باز هم مسئولان زندان با بی اعتنايی از تحويل گيری وسايل خودداری می‌كنند و گفته می‌شود كه شرايط حاكم بر بند وزارت اطلاعات شرايط ويژه و سختی است؟!

با گذشت ساليان دراز همگان می‌دانند كه برخورد حاكميت جمهوری اسلامی با زندانيان سياسی تا چه ميزان سخت و خارج از چارچوب تمامی موازين حقوق بشر است. اينكه زندانی را دستگير و براساس بازجويی‌هائی زير فشار قرار داده بدون حضور وكيل وادار به اعترافهایِ آنچنانی كنند و سپس بر آن مبنا ادعا نامه صادر نمايند و اينكه مانع از ديدار مادر, همسر و فرزندان او شوند و مرتكب برخوردهای نامعقول ديگر گردند، پديده ای شناخته شده و سابقه دار است. ولی تصور می‌رفت كه دوران وارد ساختن فشارهايی چون جلوگيری كردن از رساندن لباس زير و گرم و دارو و ديگر احتياجات اوليه به متهم و مانع شدن از استحمام وی بسر آمده باشد ولی افسوس كه هنوز در بر روی همان پاشنه می‌چرخد!
ملت ايران به خوبی افرادی چون مهندس كورش زعيم را با يك كارنامه سياسی روشن می‌شناسد و به اعتبار نوشته‌ها و مصاحبه‌های ايشان آگاه است, كه جز نقد و اعتراض به عملكرد‌های حاكميت در زمينه ناديده انگاشتن منافع ملی و حقوق و آزاديهای جامعه, انديشه ورزان, فعالان سياسی, روزنامه نگاران و اهل قلم, موضع ديگری اتحاذ نكرده اند و جرمی مرتكب نشده اند تا بتوان با امثال اينان مباشر چنين رفتارهائی گرديد و آنان را از ابتدايی ترين حقوق انسانی بی بهره ساخت و خانواده شان را زير فشار قرار داد.

جبهه ملی ايران ضمن اعتراض شديد به بازداشت هم انديش مبارز و ارجمند خود آقای كورش زعيم و نحوه رفتار با او را بشدت محكوم می‌سازد و خواهان پايان دادن به آن می‌باشد.

***

ملت بزرگوار ايران، پس از آنكه وكلایِ آقایِ زعيم اطلاعات جديدی از ايشان بدست آوردند چگونگی آن به اطلاع شما خواهد رسيد.
هفتم آبان ١٣٨٥ برابر با ٢٩ اكتبر ٢٠٠٦
جبهه ملی ايران



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024