جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 29.09.2006, 11:46


دفتر اكبر هاشمی رفسنجانی رييس مجمع تشخيص مصلحت، نامه‌ی مهم و محرمانه آيت‌الله خمينی به مسوولان نظام برای اعلام آتش بس در جنگ ايران با عراق را منتشر كرد.
بنا به نوشته‌ی رسانه‌های داخل كشور اين نامه پس از بالا گرفتن جدال لفظی ميان اكبر رفسنجانی و برخی فرماندهان سپاه پاسداران انتشار يافته است. چندی پيش رفسنجانی در گفت و گو با "راديو گفت‌وگو" اعلام كرد كه محسن رضايی فرمانده وقت سپاه پاسداران در نامه‌ای به آيت‌الله خمينی درخواست امكانات نظامی كرده كه وی جواب داده است "درخواست‌های نظامی محسن رضايی برای جنگيدن را يك ابرقدرت هم نمی‌تواند تامين كند".
اما محسن رضايی اين اظهارات را تكذيب كدد و منكر نوشتن نامه به آيت‌الله خمينی شد. برای رفع هرگونه شبهه‌ای در تاريخ، دفتر اكبر رفسنجانی متن نامه را منتشر كرد.


بسم الله الرحمن الرحيم
شنبه ‪ /۲۵‬تير/ ‪۶۷‬
با ياری خداوند متعال و با سلام و صلوات به انبياء بزرگوار الهی و ائمه معصومين صلوات‌الله عليهم اجمعين، حال كه مسوولين نظامی ما اعم از ارتش و سپاه كه خبرگان جنگ می‌باشند صريحا اعتراف می‌كنند كه ارتش اسلام به اين زوديها هيچ پيروزی به دست نخواهند آورد، و نظر به اين كه مسوولين دلسوز نظامی و سياسی نظام جمهوری اسلامی از اين پس جنگ را به هيچ وجه به صلاح كشور نمی‌دانند و با قاطعيت می‌گويند كه يك دهم سلاحهايی را كه استكبار شرق و غرب در اختيار صدام گذارده‌اند به هيچ وجه و با هيچ قيمتی نمی‌شود در جهان تهيه كرد و با توجه به نامه تكان‌دهنده فرمانده سپاه پاسداران كه يكی از دهها گزارش نظامی سياسی است كه بعد از شكستهای اخير به اينجانب رسيده و به اعتراف جانشينی فرمانده كل نيروهای مسلح ، فرمانده سپاه يكی از معدود فرماندهانی است كه در صورت تهيه مايحتاج جنگ معتقد به ادامه جنگ می‌باشد و با توجه به استفاده گسترده دشمن از سلاحهای شيميايی و نبود وسايل خنثی‌كننده آن، اينجانب با آتش بس موافقت می‌نمايم و برای روشن شدن در مورد اتخاذ اين تصميم تلخ به نكاتی از نامه فرمانده سپاه كه در تاريخ ‪ ۶۷/۰۴/۰۲‬نگاشته است، اشاره می‌شود ، فرمانده مزبور نوشته است تا پنج سال ديگر ما هيچ پيروزی نداريم، ممكن است در صورت داشتن وسايلی كه در طول پنج سال به دست می‌آوريم قدرت عمليات انهدامی و يا مقابله به مثل را داشته باشيم و بعد از پايان سال ‪ ۷۱‬اگر ما دارای ‪ ۳۵۰‬تيپ پياده و دو هزارو ‪۵۰۰‬ تانك ، سه‌هزار توپ و ‪ ۳۰۰‬هواپيمای جنگی و ‪ ۳۰۰‬هلی‌كوپتر و قدرت ساختن مقدار قابل توجهی از سلاحهای ليزر و اتم* - كه از ضرورتهای جنگ در آن موقع است - داشته باشيم می‌توان گفت به اميد خدا عمليات آفندی داشته باشيم.
وی می‌گويد قابل ذكر است كه بايد توسعه نيروی سپاه به هفت برابر و ارتش به دو برابر و نيم افزايش پيدا كند، او آورده است البته آمريكا را هم بايد از خليج فارس بيرون كنيم والا موفق نخواهيم بود.
اين فرمانده مهمترين قسمت موفقيت طرح خود را تهيه به موقع بودجه و امكانات دانسته‌است و آورده است كه بعيد بنظر می‌رسد دولت و ستاد فرماندهی كل قوا بتواند به تعهد خود عمل كنند.
البته با ذكر اين مطالب می‌گويد بايد بازهم جنگيد كه اين ديگر شعاری بيش نيست.
آقای نخست وزير از قول وزرای اقتصاد و بودجه وضع مالی نظام را زير صفر اعلام كرده‌اند، مسوولين جنگ می‌گويند تنها سلاحهايی را كه در شكستهای اخير از دست داده‌ايم به اندازه تمام بودجه‌ايست كه برای سپاه و ارتش در سال جاری در نظر گرفته شده بود.
مسوولين سياسی می‌گويند از آنجا كه مردم فهميده‌اند پيروزی سريعی به دست نمی‌آيد شوق رفتن به جبهه در آنها كم شده‌است. شما عزيزان از هركس بهتر می‌دانيد كه اين تصميم برای من چون زهر كشنده است ولی راضی به رضای خداوند متعال هستيم و برای صيانت از دين او و حفاظت از جمهوری اسلامی اگر آبرويی داشته باشم ، خرج می‌كنم.
خداوندا ما برای دين تو قيام كرديم و برای دين تو جنگيديم و برای حفظ دين تو آتش بس را قبول می‌كنيم.
خداوندا تو خود شاهدی كه ما لحظه‌ای با آمريكا و شوروی و تمامی قدرتهای جهان سر سازش نداريم و سازش با ابرقدرتها و قدرتها را پشت كردن به اصول اسلامی خود می‌دانيم.
خداوندا در جهان شرك و كفر و نفاق، در جهان پول و قدرت و حيله و دورويی، ما غريبيم، تو خود ياريمان كن.
خداوندا در هميشه تاريخ وقتی انبياء و اولياء و علما تصميم گرفته‌اند مصلح جامعه گردند و علم و عمل را درهم آميزند و جامعه‌ای دور از فساد و تباهی تشكيل دهند با مخالفتهای ابوجهل‌ها و ابوسفيانهای زمان خود مواجه شده‌اند.
خداوندا، ما فرزندان اسلام و انقلابمان را برای رضای تو قربانی كرديم، غير از تو هيچكس را نداريم، ما را برای اجرای فرامين و قوانين خود ياری فرما.
خداوندا از تو می‌خواهم تا هرچه زودتر شهادت را نصيبم فرمايی.
گفتم جلسه‌ای تشكيل گردد، آتش بس را به مردم تفهيم نمايند.
مواظب باشيد ممكن است افراد داغ و تند با شعارهای انقلابی شما را از آنچه صلاح اسلام است دور كنند.
صريحا می‌گويم بايد تمام همتتان در توجيه اين كار باشد، قدمی انحرافی حرام است و موجب عكس‌العمل می‌شود.
شما می‌دانيد كه مسوولين رده بالای نظام با چشمی خونبار و قلبی مالامال از عشق به اسلام و ميهن اسلاميمان چنين تصميمی گرفته‌اند، خدا را در نظر بگيريد و هرچه اتفاق می‌افتد از دوست بدانيد. والسلام علينا و علی عبادالله الصالحين
روح‌الله الموسوی الخمينی

----------------
* در رسانه‌های داخلی كلمات «ليزر و اتم» از نامه‌ی آيت‌الله خمينی حذف شده است. خبرگزاری کار ايران (ايلنا) نخست متن کامل نامه را منتشر کرد، اما ساعاتی بعد كلمات «ليزر و اتم» از آن حذف و به جای آن "..." قرار داد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024