شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 27.09.2006, 8:11


اظهارات وزير ارشاد درباره روزنامه‌ ايران و ايرنا
ايرنا: "محمدحسين صفار هرندی" وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : همانطور كه وعده داده بودم كه روزنامه ايران با يك تحول به صحنه باز خواهد گشت ، آن زمان فرا رسيده است.
وی سه شنبه شب در حاشيه افتتاح بيست و سومين دوره مسابقات حفظ ، قرائت و مفاهيم قرآن كريم در محل اجلاس سران در مصاحبه با خبرنگاران افزود : انتشار اين روزنامه هر وقت كه برنامه‌های آن مهيا شود و خود را آماده ببيند، شروع خواهد شد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با مدير مسوول روزنامه ايران نيز گفت: اين امر با زبان رسمی و در جای رسمی اعلام می‌شود و اينجا برای قرآن است و ربطی به اين چيزها ندارد.
صفار هرندی تاكيد كرد: حرفهايی كه در گوشه و كنار مطرح می‌شود حتما بر اساس يكسری قراين است و من الان هيچ چيزی را نه تاييد و نه تكذيب می‌كنم.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص تعيين " كاوه اشتهاردی" به عنوان مديرعامل موسسه ايران نيز گفت: اسم ايشان را من نيز شنيده‌ام و اين مطلب نيز امروز اعلام شده بود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی تصريح كرد : هنوز تغيير و تحولی صورت نگرفته است و هر وقت صورت گرفت، توضيح داده خواهد شد.
صفار هرندی همچنين در پاسخ به سوالی در خصوص تغيير مديريت خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) گفت : در اين مورد كلمه بركناری تعبير خوبی نيست و جايگزينی شخص به جای ايشان است و هنوز هم چيزی رسما در اين خصوص اعلام نشده ‌است.

مدير عامل ايرنا: از برگرداندن امانت به وزير ارشاد استقبال می‌كنم
ايرنا: مديرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، اعلام كرد: ازبازگرداندن امانت به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، استقبال می‌كنم.
"احمد خادم‌المله" درپی‌انتشار خبرهايی كه برخی خبرگزاری‌ها روزسه‌شنبه درباره تغييرات مديريتی در خبرگزاری جمهوری اسلامی و موسسه ايران منتشر كردند، به خبرنگار ايرنا، گفت: اختلاف نظر دركار رسانه‌ای امری طبيعی است.
وی تاكيد كرد: بنده و آقای صفارهرندی درزمينه‌های مختلف ازجمله مسووليت روزنامه ايران و چگونگی اداره آن اختلاف نظر داشتيم و اين را يك امر طبيعی می دانم.
خادم‌المله گفت : چون احساس كردم كه نمی‌توانم با اين شرايط به كار ادامه دهم لذا مسووليت را برگرداندم، ضمن اينكه بنده قبلا هم درخواست استعفای خود را تقديم رييس محترم جمهوری اسلامی كرده بودم.
وی گفت: معتقدم كه برگرداندن اين امانت به وزارت ارشاد يك امر طبيعی است و بايد دست آقای "صفار هرندی" را برای انتخاب بازبگذارم و طبيعی است كه وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامی هر فردی را بخواهند می‌توانند معرفی كنند.
مديرعامل ايرنا تصريح كرد: درجلسه‌ای بزودی اين مسووليت را واگذار خواهم كرد و قطعا از آن استقبال می‌كنم و دراين حال به مسوولان جديد نيز كمك خواهم كرد.
خادم‌المله از تمامی مديران و كاركنان موسسه ايران و خبرگزاری جمهوری اسلامی ازجمله مدير مسوول روزنامه ايران بخاطر تلاش مجدانه و صادقانه تشكر و اظهار اميدواری كرد كه بزودی جلسه‌ای با همكاران خود داشته باشد.
وی همچنين برای صفارهرندی و مسوولان جديد ايرنا و موسسه ايران آرزوی موفقيت كرد.
خبرگزاری فارس امروزسه‌شنبه دردوخبر جداگانه اعلام كرد كه"جلال فياضی" مديرعامل ايرنا می‌شود و "كاوه اشتهاردی" مديرعامل موسسه ايران شد.


قرار صادره رفع توقيف از روزنامه ايران تاييد شد
ايرنا: وكيل مدافع روزنامه ايران، اعلام كرد: قرار صادره مبنی بر منع تعقيب مدير مسوول و رفع اثر از روزنامه ايران از سوی شعبه ۱۰۶۰دادگاه عمومی تهران تاييد شد.
"قهرمان شجاعی" روزسه‌شنبه به خبرنگار ايرنا گفت كه‌اين رای فردا چهارشنبه به وی ابلاغ می‌شود.
روزنامه "ايران"، اوايل خرداد ماه امسال، در پی چاپ كاريكاتوری در صفحه طنز كودكان هفته‌نامه "ايران جمعه"، با رای هيات نظارت بر مطبوعات، توقيف و پرونده آن به دادسرا ارسال شد.
پس از رسيدگی به اين پرونده، دادستان تهران در نامه‌ای خطاب به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به قرار صادره از سوی بازپرس رسيدگی‌كننده به پرونده، مقرر كرد كه از روزنامه "ايران" رفع توقيف شود، اما اين قرار با اعتراض دبيرخانه هيات نظارت بر مطبوعات روبه رو شد و شعبه ۱۰۶۰دادگاه عمومی تهران درجلسه ۲۵مردادماه گذشته با تعيين وقت قبلی، به اين اعتراض رسيدگی كرد.

«جلال فياضی» مديرعامل ايرنا می‌شود
خبرگزاری فارس: يك منبع آگاه گفت: احمد خادم‌المله مدير عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران طی چند روز آينده جای خود را به «جلال فياضی» خواهد داد.
به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، به گفته يك منبع آگاه،جلال فياضی مدير مسئول سابق روزنامه قدس و معاون فرهنگی شهرداری مشهد، مهمترين و مطرح‌ترين گزينه برای جانشينی احمد خادم‌المله مدير عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ايرنا) می‌باشد.
همچنين «كاوه اشتهاردی» كه تا پيش از اين از مديران روابط عمومی و امور بين‌الملل دبيرخانه شورای عالی امنيت ملی بود و در كارنامه مديريتی خود هدايت اتاق خبر خبرگزاری مهر را دارد، به عنوان مدير عامل موسسه ايران انتخاب شد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024