جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 05.10.2022, 17:10

نیکا شاکرمی در اثر ضربات متعدد به سرش جان باخت


نامه آرامستان بهشت‌زهرای تهران که به دست بی‌بی‌سی فارسی رسیده علت فوت نیکا شاکرمی را «صدمات متعدد ناشی از اصابت جسم سخت» عنوان کرده است.

نیکا شاکرمی معترض ۱۶ ساله‌ای بود که بعد از شرکت در تظاهرات، ۱۰ روز ناپدید شد و بعد جسد او را در بازداشتگاهی در کهریزک به خانواده اش نشان دادند.

منابع آگاه به بی‌بی‌سی فارسی گفته‌اند که مأموران امنیتی جسد این نوجوان معترض را دوشنبه در شهر خرم‌آباد ربودند و مخفیانه در روستای پدری‌اش در ۴۰ کیلومتری مرکز استان لرستان به خاک سپردند.

محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی استان تهران، روز چهارشنبه ۱۳ مهر ادعا کرده نیکا شاکرمی از بالای یک ساختمان، «پرتاب» شده است. «در آزمایش‌های کالبد شکافی و معاینه جسد، آثار شکستگی‌های متعدد در ناحیه لگن، سر، اندام‌های فوقانی و تحتانی، دست‌ها و پاها و در رفتگی لگن مشاهده شد که نشان می‌دهد فرد از بلندی پرت شده است».

این ادعا در حالی است که خانواده شاکرمی گفته‌اند به آن‌ها اجازه مشاهده پیکر دخترشان داده نشد و آن‌ها تنها بخشی از سر و صورت وی را دیدند.

سرپرست دادسرای جنایی استان تهران در اظهارات خود به دلایل بازداشت خاله و دایی نیکا شاکرمی و نیز «دزدیدن» جنازه وی بدون حضور خانواده و در روستایی دورافتاده، توضیح نداده است.

جسد نیکا از غسال‌خانه شهر خرم‌آباد دزدیده و مخفیانه در روستای ویسیان به خاک سپرده شد. قرار بود نیکا در قبرستان صالحین شهر خرم‌آباد به خاک سپرده شود.

به گفته یکی از منابع، با اینکه خانواده تعهد داده بود که مراسمی برگزار نکنند و فقط نزدیکان در خاکسپاری حضور داشته باشند، جسد وی بعد از شستشو بدون اطلاع خانواده، دفن شد.

در حین شستشوی جسد، خانواده روی بدن نیکا از سینه تا شکم جای بخیه دیده‌اند. ماموران امنیتی گفته‌اند برای کالبدشکافی بوده است.

هدیه کیمیایی، خبرنگار، در حساب توئیتری خود نوشته که خاله‌ و دایی‌ نیکا بازداشت شده‌اند تا «عمق جنایت» مشخص نشود.  آتش شاکرمی، خاله نیکا هم دستگیر شده است. او در روزهای اخیر درباره وضعیت نیکا اطلاع‌رسانی می‌کرد.

با افزایش ابهام‌ها در پرونده کشته شدن این نوجوان اهل خرم‌آباد، بازنشر هشتگ نیکا شاکرمی تا شامکاه چهارشنبه به حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار توئیت رسید.

پیش از اظهارات روز چهارشنبه سرپرست دادسرای جنایی استان تهران، خبرگزاری‌های تسنیم و فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، گزارش‌هایی با همین مضمون منتشر کرده بودند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024