جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 14.09.2006, 23:42


مصطفی پورمحمدی، وزير كشور جمهوری اسلامی كه می‌خواست برای شركت در اجلاس "مهاجرت بين‌المللی و توسعه" به نيويورك برود ، اجازه ورود به آمريكا نيافت.
اجلاس دو روزه‌ی "مهاجرت بين‌المللی و توسعه" از روز پنجشنبه در مقر سازمان ملل متحد در نيويورك آغاز بكار كرد.
مصطفی پورمحمدی در نامه‌ای به كوفی عنان دبيركل سازمان ملل، به اقدام دولت آمريكا در عدم صدور رواديد به وی اعتراض كرد.
مصطفی پورمحمدی، دانش‌آموخته‌ی مدرسه‌ی حقانی و عضوی از مجموعه‌ی روحانيان اطلاعاتی - امنيتی همچون علی فلاحيان، روح‌الله حسينيان، محسنی‌ اژه‌ای است. وی در پست‌هايی چون دادستان انقلاب اسلامى خوزستان، بندرعباس، كرمانشاه و مشهد فعاليت كرده و از سال ٦٩ تا ٧٨ در وزارت اطلاعات و معاون و جانشين فلاحيان بود. پورمحمدی منصوب آيت‌الله خمينی در هيات سه‌نفره‌ای بود كه اين هيات در تابستان ١٣٦٧ حكم به اعدام بيش از ٤ هزار نفر زندانی سياسی داد. در طول چند هفته اين احكام اجرا و اجساد قربانيان در گورهای دسته‌جمعی دفن شدند.
پورمحمدی همچنين از عوامل موثر در قتل‌های سياسی پاييز ٧٧ بود. با رو شدن دست مقام‌های وزارت اطلاعات در اين قتل‌ها پورمحمدى نيز از اين وزارتخانه رفت و تا آمدن محمود احمدی‌نژاد، از افراد موثر در دفتر آيت‌الله خامنه‌ای و از مقام‌های برجسته‌ی دولت پنهان بود. در دولت محمود احمدی‌نژاد مثلث پورمحمدی، اژه‌ای و صفار هرندی، همچون اعضای يك دولت كودتا، در يك سال اخير در كار قلع و قمع در حوزه امنيت و فرهنگ و اجتماع هستند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024