پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 11.09.2006, 8:47


ايسنا: هيات نظارت بر مطبوعات روزنامه‌ی شرق را به استناد تبصره‌ی ماده‌ی ‌١٢ و بر اساس بندهای ‌١،‌٢،‌٤ و به ويژه بند ‌٨ ماده‌ی ‌٦ قانون مطبوعات توقيف و پرونده‌ی آن را به دادگاه ارسال كرد.
به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) در متن ارسال شده از سوی دبيرخانه‌ی هيات نظارت بر مطبوعات آمده است: «اين هيات در تاريخ ‌١٩/٥/١٣٨٥ و به منظور حمايت از ادامه‌ی انتشار نشريه‌ی شرق به صاحب امتياز فرصت داد تا ظرف يك ماه نسبت به معرفی مديرمسوول جديد كه امكان نظارت بيشتر بر مطالب نشريه را داشته باشد اقدام نمايد كه صاحب امتياز در تاريخ ‌٢٠/٦/١٣٨٥ با ارسال نامه‌ای تقاضای مهلت دو ماه ديگر نمود.
ليكن با توجه به تخلفات مكرر روزنامه و عدم اصلاح در يك ماه اخير و خصوصا با توجه به انتشار كاريكاتور توهين‌آميز در يكی از شماره‌های اخير آن نشريه به اتفاق آراء روزنامه‌ی شرق را توقيف كرد و پرونده‌ی تخلفات اين نشريه را به دادگاه ارجاع نمود.
همچنين در اين جلسه مجوز نشريات حافظ و خاطره به استناد تبصره‌ی ‌١١ قانون مطبوعات لغو گرديد.»


مديرمسوول«شرق» درگفت‌وگوباايسنا:
واكنش درباره كاريكاتور جزو وظايف هيات نظارت برمطبوعات نيست

مهدی رحمانيان در مورد انتشار كاريكاتور توهين‌آميز در يكی از شماره‌های اخير اين روزنامه كه در نامه‌ی هيات نظارت بر مطبوعات ذكر شده است، گفت: انتشار كاريكاتور توهين‌آميز را قبول ندارم.
مديرمسوول روزنامه شرق در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اينكه هنوز -تا لحظه ارسال خبر- نامه توقيف روزنامه شرق از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات به دستش نرسيده است، اظهار داشت: در رابطه با تغيير مديرمسوول روزنامه، روز گذشته نامه‌ای به هیأت نظارت بر مطبوعات نوشتم و نامه ارسال شده است؛ اعتراض حق ماست و قطعا به اقدام هیأت نظارت بر مطبوعات اعتراض خواهيم كرد.
وی درباره‌ی موضوع انتشار كاريكاتور توهين‌آميز كه در متن اطلاعيه هيات نظارت بر مطبوعات آمده است، گفت: در يكی از صفحات شماره‌های اخير روزنامه، صفحه‌ی شطرنجی كشيده شد كه دو مهره‌ی سفيد و سياه در آن وجود داشت و برای ديده شدن و نمايان شدن مهره‌ی سياه بقيه‌ی خانه‌ها سفيد بود و هيچ مفهوم ديگری نداشت.
رحمانيان، وارد جزييات مطلب و تاريخ انتشار كاريكاتور نشد و در مورد اين كه آيا درخصوص تخلفات متعددی كه در اطلاعيه هيات نظارت اشاره شده، اخطاريه‌ای دريافت كرده است؟ گفت: اخطاريه‌ای دريافت نكردم به جز يك مورد و موارد متعدد را قبول ندارم.
مديرمسوول روزنامه‌ی شرق، درباره‌ی روند توقيف نشريات در هيات نظارت بر مطبوعات اظهار داشت: اين كار را از طرف هيات نظارت بر مطبوعات نمی‌دانم؛ هيات نظارت اگر مساله‌ای دارد بايد اين پرونده به دادگاه برود و دادگاه در اين مورد تعيين تكليف می‌كند.
رحمانيان ادامه داد: قانون موارد توقيف نشريات را برای هيات نظارت بر مطبوعات مشخص كرده است. واكنش در مورد كاريكاتور جزو وظايف هيات نظارت بر مطبوعات نيست و نمی‌تواند به اين دليل روزنامه‌ای را توقيف كند و طبق قانون اين مورد جزو وظايف هيات نظارت بر مطبوعات نيست.
هيات نظارت بر مطبوعات روزنامه‌ی شرق را به استناد تبصره‌ی ماده‌ی ١٢ و بر اساس بندهای ١،٢،٤ و به ويژه بند ٨ ماده‌ی ٦ قانون مطبوعات توقيف و پرونده‌ی آن را به دادگاه ارسال كرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) در متن ارسال شده از سوی دبيرخانه‌ی هيات نظارت بر مطبوعات آمده است: «اين هيات در تاريخ ١٩/٥/١٣٨٥ و به منظور حمايت از ادامه‌ی انتشار نشريه‌ی شرق به صاحب امتياز فرصت داد تا ظرف يك ماه نسبت به معرفی مديرمسوول جديد كه امكان نظارت بيشتر بر مطالب نشريه را داشته باشد اقدام نمايد كه صاحب امتياز در تاريخ ٢٠/٦/١٣٨٥ با ارسال نامه‌ای تقاضای مهلت دو ماه ديگر نمود.
ليكن با توجه به تخلفات مكرر روزنامه و عدم اصلاح در يك ماه اخير و خصوصا با توجه به انتشار كاريكاتور توهين‌آميز در يكی از شماره‌های اخير آن نشريه به اتفاق آراء روزنامه‌ی شرق را توقيف كرد و پرونده‌ی تخلفات اين نشريه را به دادگاه ارجاع نمود.»



كاريكاتوری كه يكی از بهانه‌های توقيف شرق شده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024