شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 03.09.2006, 15:47


ايلنا: اعتراضات كارگران ايران خودرو ديزل با قراردادهای يك ماهه كه مغاير با قانون كار است، شدت گرفت.
يك مقام مسوول در ايران خودرو ديزل، درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری كار ايران، ايلنا، با بيان مطلب فوق افزود: از ظهر امروز تاكنون اعتراضات كاركنان و كارگران ايران خودرو ديزل منجر به توقف توليد شد.
وی، با اشاره به مراجعه نمايندگان شورای اسلامی كار، گفت: ‌‏قراردادهای يك ماهه كه به تازگی در شركت بسته می‌‏شود، يكی ديگر از دلايل اعتصابات كارگران است.
اين مقام مسوول در ايران خودرو ديزل، خاطرنشان كرد: در حالی مديران ايران خودرو ديزل با كارگران قراردادهای يك ماهه منعقد می كنند كه بستن چنين قراردادهايی منافی قوانين وزارت كار است.
وی، با اشاره به آتش كشيده شدن ٣ اتوبوس در محل پارك محصولات، تصريح كرد: ادبی، معاون مديرعامل ايران خودرو، دانشيان، معاون منابع انسانی مديرعامل ايران خودرو و باقری، مديركل حراست ايران خودرو هم اكنون در دفتر مديرعامل ايران خودرو ديزل جلسه دارند.
اين مقام مسوول در ايران خودرو ديزل، با بيان اين‌‏كه شيخانی، مديرعامل ايران خودرو ديزل هم اكنون در آلمان به سر می‌‏برد، تصريح كرد: هيچ مقام مسوول يا معاونتی در شركت به عنوان جانشين و سخنگوی شيخانی حضور ندارد و هيچ كس پاسخ‌‏گوی اعتراضات نيست.
وی افزود: در ايران خودرو ديزل مقامی به عنوان قائم مقام وجود ندارد.
به گفته اين فرد مطلع، اخبار حاكی است نوروزی، قائم مقام ارشد ايران خودرو نيز برای حل مناقشات به ايران خودرو ديزل می‌‏آيد.
به گفته وی، در پی اعتراضات كارگران ٣ دستگاه اتوبوس به ارزش ٣٩٠ ميليون تومان به آتش كشيده شد.
وی، با بيان اين‌‏كه آتش كشيدن اتوبوس‌‏ها توسط كارگران محكوم شده است، اظهارداشت: آتش كشيده شدن اتوبوس‌‏ها توسط كارگران مشكوك است.
اين مقام مسوول در ايران خودرو ديزل، ادامه داد: زمانی كه نزديك به ٣ هزار نفر از پرسنل در كارگزينی برای گرفتن جواب نهايی جمع شده بودند، اتوبوس‌‏ها در قسمت پارك محصول آتش گرفتند، از اين رو نمی‌‏توان پذيرفت كه اتوبوس‌‏ها توسط كارگران آتش گرفته باشد.
وی، خاطرنشان كرد: با توجه به اين امر احتمال می‌‏رود آتش گرفتن اتوبوس‌‏ها توسط افرادی از قسمت مديريت برای پراكنده شدن كارگران صورت گرفته باشد.
وی، با بيان اين‌‏كه ماجرای اعتصاب كارگران ايران خودرو ديزل فرسايشی شده است، تصريح كرد: با توجه به اين‌‏كه مديريت حاضر به پاسخ‌‏گويی نيست، كارگران نيز تا رسيدن به جواب نهايی به اعتراضات خود ادامه می‌‏دهند.
اين مقام مسوول در ايران خودرو ديزل، با اشاره به حضور مديران ارشد ايران خودرو در ايران خودرو ديزل، گفت: اخبار حاكی از بركناری شيخانی از مديرعاملی ايران خودرو ديزل است.
وی، اظهارداشت: تا زمانی كه شيخانی از آلمان مراجعت نكرده، بركناری‌‏اش بعيد است.


كارگران" ايران خودرو ديزل" اعتصاب غذا كردند

ايلنا: رئيس شورای اسلامی كار شركت ايران خودرو ديزل از اعتصاب غذای كارگران اين شركت خبر داد و گفت‌‏:خط توليد شركت متوقف نشده است .
"عباس كنگرلو" در گفت و گو با خبرنگار گروه كارگری ايلنا، افزود : امروز كارگران با تجمع در مقابل دفتر شورا خواستار پاسخگويی مديران شركت در خصوص كاهش ٣٠ تا ٤٠ هزار تومانی دستمزدهايشان شدند .
وی علت اين مشكلات را مصوبه شورای عالی كار دانست و گفت : اصلاح اين مصوبه كه به توافق كارگر و كارفرما اشاره می كند، باعث بروز مشكل شده است .
او با اشاره به فعاليت حدود ٧ هزار كارگر در ايران خودرو ديزل گفت‌‏: پس از برگزاری جلسه‌‏ای با مديران نتيجه را به كارگران اطلاع خواهيم داد .
اين مقام كارگری در پاسخ به اين مطلب كه برخی منابع خبری از حضور پليس ضد شورش در محوطه شركت و به آتش كشيده شدن چند دستگاه اتوبوس خبر داده اند، گفت‌‏: اين مطالب صحت ندارد و تكذيب می كنيم .



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024